Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού | Hellenic Culture Centre

 

 

Διεθνές Σχολείο Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού στη Σαντορίνη

από το ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

www.hcc.edu.gr

 

Μετά από 21 χρόνια διδασκαλίας της ελληνικής ως ξένης γλώσσας στην Ικαρία, στη Λέσβο και στην Αθήνα, βρισκόμαστε πλέον σε ένα νέο μέρος. Από το 2014, τα καλοκαιρινά μαθήματα ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού γίνονται στην πανέμορφη Σαντορίνη, με την υποβλητική ατμόσφαιρα του ηφαιστειακού τοπίου, και συγκεκριμένα στο γραφικό Μεγαλοχώρι με τα γεμάτα φως κυκλαδίτικα χρώματα.

Μια παρέα ανθρώπων από όλον τον κόσμο μιλά και εκφράζεται στα ελληνικά, τραγουδά, χορεύει και συμμετέχει στα πολιτιστικά δρώμενα του νησιού με κέντρο τη γνώση, το σεβασμό και την αγάπη για την ελληνική γλώσσα και τον ελληνικό πολιτισμό. Το κέφι της ελληνικής παράδοσης αλλά και το ανήσυχο πνεύμα της σύγχρονης Ελλάδας θα ζωντανέψουν μέσα από ήχους και λέξεις ελληνικές που εκφράζουν διαχρονικές και πανανθρώπινες αξίες με το δικό τους ξεχωριστό χρώμα.

photo comp 2

 

ΤΙ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΜΕ

  • Εντατικά Προγράμματα Νέας Ελληνικής για μη φυσικούς ομιλητές διάρκειας μίας εβδομάδας (20+7 ωρών): Το πρόγραμμα λαμβάνει χώρα από Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 9:00 έως τις 13:30 ή από τις 11:30 έως τις 16:30. Τα δίδακτρα περιλαμβάνουν ένα διαδραστικό υπαίθριο εργαστήριο διάρκειας 7 ωρών, που λαμβάνει χώρα κάθε Σάββατο. Γλώσσα εργασίας: Ελληνικά (όλοι οι καθηγητές μιλούν τουλάχιστον δύο ξένες γλώσσες, αν χρειαστούν). Δείτε εδώ για τις ημερομηνίες έναρξης, τα επίπεδα και τα δίδακτρα.
  • Ιδιαίτερα μαθήματα ελληνικής γλώσσας, σχεδιασμένα ανάλογα με τις ανάγκες του μαθητή. Γλώσσα εργασίας: Ελληνικά (όλοι οι καθηγητές μιλούν τουλάχιστον δύο ξένες γλώσσες, αν χρειαστούν). Δείτε εδώ για τα δίδακτρα για το ιδιαίτερο μάθημα.
  • Ταχύρρυθμα προγράμματα εκμάθησης της Ελληνικής γλώσσας για αρχάριους (crash course 2 ωρών). Για τους επισκέπτες της Σαντορίνης που θέλουν να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με τη μαγεία της ελληνικής γλώσσας.
  • Μενού Δραστηριοτήτων: Γνωριμία με την πλούσια τοπική ιστορία και τις παραδόσεις του Αιγαίου, κατανόηση του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού. Γλώσσα εργασίας: Αγγλικά και Ελληνικά. Οι  μαθητές των Εντατικών Προγραμμάτων Νέας Ελληνικής Γλώσσας μπορούν να επιλέξουν δραστηριότητες από το Μενού με μειωμένο κόστος. Οι προγραμματισμένες δραστηριότητες πραγματοποιούνται ανάλομα με τον αριθμό των συμμετεχόντων. Δείτε εδώ περισσότερες πληροφορίες.

ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ

Για τη Σαντορίνη δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Έχει ανακηρυχθεί το ομορφότερο νησί της Μεσογείου και ένα από τα δέκα ομορφότερα μέρη στον κόσμο, με τοπίο που θα σας κόψει την ανάσα.

Το Μεγαλοχώρι βρίσκεται σε απόσταση 7 χμ. από τα Φηρά, την πρωτεύουσα του νησιού. Έχει διατηρήσει το παραδοσιακό του χρώμα και είναι ένα από τα λίγα χωριά που χαρακτηρίζονται, και τυπικά, ως παραδοσιακά. Περιτριγυρίζεται από αμπελώνες και είναι γεμάτο με εκκλησίες με δαντελένια καμπαναριά και με άσπρα σπίτια σε στενά δρομάκια.

Το Μεγαλοχώρι είναι πολύ κοντά στον Πύργο και στο Εμπορείο. Και τα τρία χωρία δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί, είναι ήσυχα ακόμα και τον Αύγουστο, και προσφέρουν πολλές επιλογές για διαμονή και φαγητό σε χαμηλές τιμές.

Θα βρείτε το σχολείο μας στη δεύτερη είσοδο του χωριού, απέναντι από την παραδοσιακή ταβέρνα του Γερομανώλη.

photo comp 4

 

   

ΔΙΑΜΟΝΗ

Οι μαθητές διαμένουν σε άλλα ξενοδοχεία και πανσιόν με ειδικές μειωμέμνες τιμές. Ζητήστε μας τον κατάλογο με τα προτεινόμενα καταλύματα για τους μαθητές μας.

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ


Το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού εξειδικεύεται στη διδασκαλία της ελληνικής ως Ξένης και ως Δεύτερης γλώσσας από το 1995. Στόχος του είναι η προβολή της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού και η ανάπτυξη γλωσσικών και διαπολιτισμικών δεξιοτήτων σε όλους τους πολίτες στο πλαίσιο της πολυπολιτισμικής πραγματικότητας.

Ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1995 από το νησί Ικαρία, όπου διοργάνωνε με επιτυχία επί δέκα χρόνια ένα από τα πρώτα καλοκαιρινά σχολεία για ελληνικά στην Ελλάδα, με μαθήματα ελληνικών, πολιτιστικές δραστηριότητες αλλά και σεμινάρια καθηγητών που διδάσκουν την ελληνική ως ξένη γλώσσα, και συνέχισε τη δράση του στην Αθήνα, όπου τώρα εδρεύει, αλλά και σε επιλεγμένα μέρη της ελληνικής περιφέρειας και του εξωτερικού (Λέσβος, Βρυξέλλες).

Η κατάρτιση διδασκόντων στη διδακτική μεθοδολογία συμπληρώνεται με σεμινάρια εξειδίκευσης στη Διαπολιτισμική εκπαίδευση, στην Εκπαίδευση ενηλίκων και στην Εκπαίδευση για την Ειρήνη.

Το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού στελεχώνεται από έμπειρο και εξειδικευμένο διδακτικό προσωπικό (φιλολόγους, γλωσσολόγους, μεταφραστές ) καθώς και από ειδικούς συνεργάτες (νομικούς, οικονομολόγους, κοινωνικούς ανθρωπολόγους, κοινωνιολόγους, πολιτικούς επιστήμονες), οι οποίοι εργάζονται στους τομείς της διδασκαλίας και της έρευνας. Συνεργάζεται με αντίστοιχους φορείς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και συμμετέχει σε εθνικά, ευρωπαϊκά και διεθνή προγράμματα.

 

  • Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού
  • Smiling table
  • Μαθήματα Κεραμικής
  • Επίσκεψη
  • Learning

Προγράμματα

Μαθαίνοντας να διδάσκουμε ελληνικά

Μαθαίνοντας να διδάσκουμε Ελληνικά

To τριήμερο και το πενθήμερο σεμινάριο ξεκινούν την ίδια μέρα και τελειώνουν σε διαφερετικές μέρες (την 3η και την 5η μέρα αντιστοίχως)

2018:

Πενθήμερο σεμινάριο:

13-17/7/2018 Μεγαλοχώρι Σαντορίνης

24-28/11/2018 Αθήνα

Τριήμερο σεμινάριο:

13-15/7/2018 Μεγαλοχώρι Σαντορίνης

24-26/11/2018 Αθήνα

Γλώσσα Εργασίας: Ελληνικά

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

1η Μέρα (Παρασκευή):
-  Παρουσίαση των συμμετεχόντων και των οργανισμών τους. Παρουσίαση του προγράμματος του σεμιναρίου και των εκπαιδευτών (εκπαιδευτικό συμβόλαιο
- Η λειτουργικότητα των γλωσσικών παιχνιδιών και των επικοινωνιακών δραστηριοτήτων (1ο μέρος)

2η Μέρα (Σάββατο):
- Η διδασκαλία της γραμματικής σε όλα τα επίπεδα ελληνομάθειας
- Η διδασκαλία της γραμματικής σε όλα τα επίπεδα ελληνομάθειας (μικροδιδασκαλία)
- Η λειτουργικότητα των γλωσσικών παιχνιδιών και των επικοινωνιακών δραστηριοτήτων (2ο μέρος)

3η Μέρα (Κυριακή):
- Η επιλογή και η χρήση οπτικοακουστικών υλικών στο μάθημα
- Ενημέρωση για τις εξελίξεις και το θεσμικό πλαίσιο της διδασκαλίας της ελληνικής ως ξένης γλώσσας και της εκπαίδευσης ενηλίκων
- Η ενεργοποίηση των μαθητών (οι εργασίες στο σπίτι, οι έρευνες, οι τάξεις συζήτησης) - Αντιμετώπιση πρακτικών προβλημάτων στη διδασκαλία

4η Μέρα (Δευτέρα):
- Επίσκεψη σε οργανισμό εκπαίδευσης ενηλίκων στην ελληνική γλώσσα: Παρατήρηση χώρου μαθημάτων, συζήτηση με διοίκηση, εκπαιδευτικούς και σπουδαστές.

5η Μέρα (Τρίτη):

- Επίσκεψη σε οργανισμό εκπαίδευσης ενηλίκων στην ελληνική γλώσσα: Παρατήρηση χώρου μαθημάτων, συζήτηση με διοίκηση, εκπαιδευτικούς και σπουδαστές.

- Αναφορές από την επίσκεψη: Παρουσίαση παρατηρήσεων, σκέψεων, συμπερασμάτων.
- Αξιολόγηση του σεμιναρίου - Δραστηριότητες αποχαιρετισμού - Δημιουργία δικτύου επικοινωνίας


Δίδακτρα: 70 €/ημέρα ανά άτομο  (Περιλαμβάνονται οι εισηγήσεις και τα εργαστήρια, υλικά σεμιναρίου. Παρέχεται Πιστοποιητικό Παρακολούθησης)
Οργανωτικά έξοδα 100 ευρώ το άτομο
Ειδικές εκπτώσεις για μη κατόχους της υποτροφίας Erasmus Plus

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Με τη λήξη του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες θα έχουν αναπτύξει δεξιότητες που θα τους καταστήσουν ικανούς:
- να επιλέγουν υλικά για τη διδασκαλία της γραμματικής σε μαθητές διαφορετικών επιπέδων ελληνομάθειας
- να προσαρμόζουν, να παράγουν, να εφαρμόζουν και να αξιολογούν κατάλληλα οπτικοακουστικά υλικά για τη διδασκαλία της ελληνικής
- να συνεργάζονται μεταξύ τους και να ανταλλάσσουν τη διδακτική τους εμπειρία, ιδέες και υλικά
- να λαμβάνουν γνώση για τις εξελίξεις στο διδακτικό αλλά και στο θεσμικό πλαίσιο της ελληνομάθειας
- να προσαρμόζουν τα γλωσσικά παιχνίδια που χρησιμοποιούν στην τάξη
- να ενεργοποιούν τους μαθητές τους μέσα και έξω από την τάξη


ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Tο σεμινάριο στηρίζεται στις αρχές της συμμετοχικής εκπαίδευσης ενηλίκων. Ενσωματώνει τις εμπειρίες των συμμετεχόντων και προωθεί την ανταλλαγή ιδεών, προτάσεων και υλικών, όχι μόνο διδακτικών αλλά και σχετικών με τις κοινωνικές και πολιτισμικές γνώσεις. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν μέσω της ανταλλαγής εμπειρίας μεταξύ διδασκόντων σε διαφορετικές ομάδες-στόχος στις διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, σε διαφορετικά μαθησιακά και πολιτισμικά περιβάλλοντα. Εφαρμόζονται οι τεχνικές: εργασία σε ομάδες και σε ζευγάρια, παιχνίδι ρολών, εισήγηση, κατευθυνόμενη συζήτηση, καταιγισμός ιδεών, γλωσσικά και εκπαιδευτικά παιχνίδια και βιωματικές δραστηριότητες.
Το σεμινάριο επίσης περιλαμβάνει επιτόπιες παρατηρήσεις διδασκαλίας ελληνικών σε τάξεις ενηλίκων. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να αξιολογήσουν την διδασκαλία σε συγκεκριμένο πλαίσιο εφαρμόζοντας τις τεχνικές της παρατήρησης, της συνέντευξης και της ομαδικής συζήτησης. Μετά την παρατήρηση οι συμμετέχοντες θα αναστοχαστούν σχετικά με αυτή τη μαθησιακή εμπειρία.
Επίσης, θα δοθούν στους συμμετέχοντες φύλλα εργασίας, πρωτότυπα υλικά, λίστες με δραστηριότητες διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και ιστότοποι οι οποίοι προτείνουν διδακτικά εργαλεία και οι οποίοι προωθούν την ελληνική γλώσσα και πολιτισμό. Κατά το σεμινάριο θα αξιοποιηθούν εποπτικά μέσα όπως το βίντεο, ηχητικά αρχεία, αντικείμενα (realia), διαγράμματα, φωτογραφίες και παιγνιώδεις δραστηριότητες λαμβάνοντας υπόψη την αξία που έχει η ποικιλία εκπαιδευτικών υλικών και μέσων για τον εμπλουτισμό της μαθησιακής εμπειρίας των συμμετεχόντων.

 

Προγράμματα

hcc seminars 5

HCC Courses available for Erasmus Plus Beneficiaries (2015-2017)

For Teacher Trainers, Teachers, Adult Educators, Educationalists

5 -day courses

1. Intercultural Skills for Adult Educators, School Teachers and mentors (Working language: ENGLISH) -Friday to Tuesday
2. Informal Language learning methodologies: Language Café, Language Exchange, Montessori for Adults (Working language: ENGLISH) -Friday to Tuesday
3. Teaching a foreign language today: an eclectic perspective (for teachers of all foreign languages) (Working language: ENGLISH) -Friday to Tuesday
4. Language Games for all language classes (Working language: ENGLISH) -Friday toTuesday
5. Teaching Greek to Adults (Working language: GREEK) -Friday to Tuesday
6. Learning to Teach Greek (Working language: GREEK) -Friday to Tuesday
7. Greek as a foreign language (Working language: GREEK) -Friday to Tuesday
8. Teacher Training: Greek to non- native speakers (Working language: GREEK) -Friday to Tuesday

The HELLENIC CULTURE CENTRE offers the chance to attend high quality teacher training programmes (including Certification programmes), to develop your language skills, to share experiences and ideas with people from other countries, to extend your personal network.

We develop courses on language learning and intercultural education with experienced and certified teacher trainers and language teachers, state-of-the-art didactic materials and methodologies, and evaluation and validation procedures. 

All educational programmes can be funded by the Erasmus plus grants of the European Commission. 

ALL OUR SEMINARS IN A PDF FILE

Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού

Εκδοτικό έργο - παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού

Οι συνεργάτες του Κέντρου έχουν παραγάγει και εφαρμόζουν στις τάξεις τα εξής εκπαιδευτικά υλικά:

  • Γεωργιάδου, Ι., ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ, Σειρά εκμάθησης της ελληνικής ως ξένης/ δεύτερης γλώσσας, Επίπεδο Β1, εκδ. Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού, Αθήνα, 2015
  • Γεωργιάδου, Ι., ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ, Σειρά εκμάθησης της ελληνικής ως ξένης/ δεύτερης γλώσσας, Επίπεδο Γ1, εκδ. ΑΚΑΚΙΑ & Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού, Αθήνα, 2012
  • Γεωργιάδου, Ι., ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ, Σειρά εκμάθησης της ελληνικής ως ξένης/ δεύτερης γλώσσας, Επίπεδο Γ2, εκδ. ΑΚΑΚΙΑ & Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού, Αθήνα, 2012
  • Γεωργιάδου, Ι., Παίξε-γέλασε: γλωσσικά παιχνίδια για τη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας, εκδ. Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού, Ικαρία, 2004
  • Γεωργιάδου, Ι., Νάτσινα, Α., Δημιουργική Ανάγνωση: 10 διηγήματα νεοελλήνων συγγραφέων, 1999
  • Άλλες εκδόσεις:- Πρακτικά της 1ης Διεθνούς Συνάντησης Νεοελληνιστών, Ικαρία, 2004: «Η εκπαιδευτική πολιτική και πρακτική για τη διάδοση της ελληνικής ως ξένης γλώσσας: οι νεοελληνικές σπουδές στο εξωτερικό», εκδ. Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού, 2004

Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού

Συνεργάτες

Βάσια Κόσσυβα

Βάσια Κόσσυβα

Έχει σπουδάσει στη Σχολή Χημικών Μηχανικών στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
Γεωργιάδου Ιφιγένεια

Γεωργιάδου Ιφιγένεια

Η Ιφιγένεια Γεωργιάδου είναι Διευθύντρια στο Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού, www.hcc.edu.gr και Διευθύντρια Σπουδών στην Εταιρεία Πολιτιστικής Ανάπτυξης Λέσβου ΑΙΟΛΙΣ www.aeolis.edu.gr.
Γιώτα Μαρρέ

Γιώτα Μαρρέ

Απόφοιτος του τμήματος Νεοελληνικών και Βυζαντινών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και του μετεκπαιδευτικού σεμιναρίου σε μαθήματα του Τομέα Κλασικών Σπουδών του τμήματος Φιλολογίας Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Γιώτα Μπούζιου

Γιώτα Μπούζιου

Απόφοιτος της Φιλοσοφικής σχολής Αθήνας. Απόφοιτος του Διατμηματικού και Διακρατικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Institute of Education (University of London).
Μαρία Καλαϊτζοπούλου

Μαρία Καλαϊτζοπούλου

Απόφοιτος τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Νίκος Κωνσταντόπουλος

Νίκος Κωνσταντόπουλος

Σπούδασε Ιστορία και Αρχαιoλογία στην Αθήνα, «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» (ΜΑ) στην Αθήνα και στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου και Πολιτισμική Τεχνολογία (ΜΑ) στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Σοφία Ροηλίδου

Σοφία Ροηλίδου

Απόφοιτος του τμήματος Φιλοσοφικής-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών με ειδίκευση Φιλοσοφίας. Παρακολούθησε επιμορφωτικά σεμινάρια εξειδίκευσης καθηγητών στην αντιμετώπιση και αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών παιδιών κι εφήβων καθώς και στη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας.
Φωτεινή Πολίτη

Φωτεινή Πολίτη

Απόφοιτος του τμήματος Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

 

Κατάρτιση στην online διδασκαλία

Online σεμινάριο κατάρτισης διδασκόντων«Η διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης / δεύτερης γλώσσας online σε ενηλίκους μαθητές» 

 
Έναρξη: 15 Ιανουαρίου 2018
Δίδακτρα: 450 ευρώ (ή 650 ευρώ, για Πιστοποίηση EUROLTA*)
Τα δίδακτρα μπορούν να καταβληθούν σε δύο δόσεις: 225 ευρώ 10 μέρες πριν την έναρξη του σεμιναρίου και 225 ευρώ τους επόμενους δύο μήνες.
Στην περίπτωση της Πιστοποίησης EUROLTA τα δίδακτρα (650 ευρώ) μπορούν να καταβληθούν σε τρεις δόσεις: 225 ευρώ 10 μέρες πριν την έναρξη του σεμιναρίου, 225 ευρώ τους επόμενους δύο μήνες και 200 ευρώ τους επόμενους τέσσερις μήνες.
Ώρες επιμόρφωσης: 100 (ή 150, για Πιστοποίηση EUROLTA)
Διάρκεια: 4 μήνες, έως 29 Απριλίου 2018 (ή 6 μήνες, για Πιστοποίηση EUROLTA)
 
Το σεμινάριο «Η διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης/ δεύτερης γλώσσας online σε ενήλικους μαθητές » αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του ερευνητικού Ευρωπαϊκού Σχεδίου GLOSSA 2 (www.ellinikiglossa.eu) την περίοδο 2013-2015. Οργανώνεται από το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού με την τεχνική υποστήριξη της εξειδικευμένης εταιρείας Action Synergy. 
Το διδακτικό υλικό, αποτελούμενο από 14 ενότητες, βρίσκεται αναρτημένο σε ηλεκτρονική εκπαιδευτική πλατφόρμα. Το σεμινάριο υλοποιείται μέσα σε τέσσερις μήνες, σε τρεις φάσεις.
 
1η ΦΑΣΗ (4 εβδομάδες, 25 ώρες): 8 Ιανουαρίου - 4 Φεβρουαρίου 2018
Οι συμμετέχοντες μελετούν το διδακτικό υλικό σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, επικοινωνούν μεταξύ τους στο φόρουμ της πλατφόρμας, και μία φορά την εβδομάδα συναντώνται με τους εκπαιδευτές μέσω Skype. Οι  σύγχρονες συναντήσεις  δεν είναι υποχρεωτικές, αλλά οι εκπαιδευόμενοι καλό είναι να συμμετέχουν και σε αυτές, για να επιλύουν τυχόν απορίες και να «συναντούν» online τους άλλους συνεκπαιδευομένους. 
 
2η ΦΑΣΗ (8 εβδομάδες, 50 ώρες): 5 Φεβρουαρίου - 1 Απριλίου 2018
Συνεχίζεται η ασύγχρονη μελέτη του διδακτικού υλικού σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Μία φορά την εβδομάδα οι συμμετέχοντες παρακολουθούν σύγχρονο online μάθημα έμπειρου καθηγητή σε ενηλίκους μαθητές επιπέδου Β1 (ή  Γ1 ή Γ2). Η εβδομαδιαία παρακολούθηση είναι υποχρεωτική.
 
3η ΦΑΣΗ (4 εβδομάδες): 2 - 29 Απριλίου 2018
Ολοκληρώνεται η ασύγχρονη μελέτη του διδακτικού υλικού σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Συνεχίζεται η παρακολούθηση μαθημάτων έμπειρων καθηγητών. Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα, αν θέλουν, να κάνουν και πρακτική εξάσκηση αναλαμβάνοντας ρόλο διδάσκοντος σε τέσσερα  από τα τελευταία εβδομαδιαία μαθήματα μέσω skype σε ενηλίκους μαθητές, με τη υποστήριξη των εκπαιδευτών τους. 
 
Οι εκπαιδευόμενοι καθηγητές έχουν την υποχρέωση να αναρτήσουν μία τουλάχιστον απάντηση σε κάθε ενότητα του σεμιναρίου, να απαντήσουν με δέκα τουλάχιστον αναρτήσεις τους σε άλλους εκπαιδευόμενους, να εκπονήσουν μία εργασία καθώς και να συμπληρώσουν τη φόρμα αξιολόγησης του σεμιναρίου.  Η τελική εργασία του σεμιναρίου είναι ένα Ημερολόγιο Αναστοχασμού για όλες τις φάσεις της εκπαίδευσης, βασισμένο στις αναρτήσεις τους από την κάλυψη των θεματικών και την παρακολούθηση μαθημάτων τους, καθώς και στην εμπειρία τους κατά τη διάρκεια των διδασκαλιών τους, αν αποφασίσουν να διδάξουν και οι ίδιοι. Η διδασκαλία σε online μαθήματα δεν είναι υποχρεωτική και δεν αποζημιώνεται, καθώς γίνεται στο πλαίσιο της εκπαίδευσης.   
 
*4η ΦΑΣΗ: ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ EUROLTA (Προαιρετική)
Οι εκπαιδευόμενοι μπορούν, αν επιθυμούν, να αποκτήσουν το Πιστοποιητικό EUROLTA Certificate (Ευρωπαϊκό Πιστοποιητικό Διδασκαλίας Γλωσσών σε Ενηλίκους). Πρόκειται για μια διεθνώς αναγνωρισμένη πιστοποίηση (http://www.eurolta.eu/certification/), που παρέχεται από το ICC - International Language Association μέσω του Σχεδίου  ELTACS (European Language Teachers Assessment and Certification Scheme), στο οποίο συμμετείχε και το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (http://www.eltacs.eu/project-partners).
Στην περίπτωση αυτή το σεμινάριο παρατείνεται κατά δύο μήνες, ώστε οι εκπαιδευόμενοι να εκπονήσουν τις απαραίτητες επιπλέον εργασίες και  να συμπληρώσουν το ατομικό τους portfolio, που θα υποβληθεί προς πιστοποίηση στο ICC, οργανισμό που συμμετέχει στην διαμόρφωση πολιτικής για την Πολυγλωσσία  ως σύμβουλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Συμβουλίου της Ευρώπης. 
  
Οι ενότητες του διδακτικού υλικού είναι οι εξής:
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 Οι δραστηριότητες γνωριμίας και το «δέσιμο» μιας ομάδας εκπαιδευόμενων 
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 Πώς να χρησιμοποιήσουμε το μαθησιακό περιβάλλον της πλατφόρμας GLOSSA
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 Οι προσδοκίες μας και οι εκπαιδευτικές μας ανάγκες - το μαθησιακό συμβόλαιο 
ΕΝΟΤΗΤΑ 4   Τα χαρακτηριστικά και οι εκπαιδευτικές ανάγκες των online μαθητών ελληνικής επιπέδου Β1
ΕΝΟΤΗΤΑ 5 Θεωρίες μάθησης
ΕΝΟΤΗΤΑ 6 Πηγές και εκπαιδευτικά υλικά για την διδασκαλία της ελληνικής 
ΕΝΟΤΗΤΑ 7   Ο ρόλος του online καθηγητή της ελληνικής
ΕΝΟΤΗΤΑ 8 Ενορχήστρωση των συνεργατικών δραστηριοτήτων online
ΕΝΟΤΗΤΑ 9 Επικοινωνία των καθηγητών με τους μαθητές επιπέδου Β1 και των καθηγητών μεταξύ τους
ΕΝΟΤΗΤΑ 10 Ο σχεδιασμός μιας σύγχρονης μαθησιακής συνάντησης
ΕΝΟΤΗΤΑ 11 Πιθανές δυσκολίες και προκλήσεις και η αντιμετώπισή τους - Case Studies
ENOTHTA 12 Πιθανές προκλήσεις σε σχέση με το τεχνικό περιβάλλον, το διδακτικό υλικό και την οργάνωση των μαθημάτων
ΕΝΟΤΗΤΑ 13 Η διόρθωση εργασιών και η ανατροφοδότηση στους μαθητές των online μαθημάτων
ΕΝΟΤΗΤΑ 14 Η αξιολόγηση των online μαθημάτων και του σεμιναρίου
 
Εκπαιδευτές: 
Ιφιγένεια Γεωργιάδου, Διευθύντρια του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού, Εκπαιδεύτρια καθηγητών, Εμπειρογνώμων - Αξιολογήτρια των Εκπαιδευτών Ενηλίκων στον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων (ΕΟΠΠΕΠ) και προγραμμάτων για την εκπαίδευση ενηλίκων στο Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) και στο Ινστιτούτο Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ), συγγραφέας των βιβλίων «Παίξε-Γέλασε- Γλωσσικά Παιχνίδια για τη Διδασκαλία της ελληνικής ως Ξένης Γλώσσας», «Καλειδοσκόπιο Γ1-σειρά εκμάθησης ελληνικής γλώσσας», «Καλειδοσκόπιο Γ2-σειρά εκμάθησης ελληνικής γλώσσας», EUROLTA Master Trainer (Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια   Εκπαιδευτών των καθηγητών) . 
Νίκος Κωνσταντόπουλος, εκπαιδευτής ενηλίκων και υπεύθυνος για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού, EUROLTA Teacher Trainer (Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής Καθηγητών). 
 
Για να εγγραφείτε στο σεμινάριο αυτό ή και σε ένα από τα άλλα (εξ αποστάσεως ή δια ζώσης) σεμινάρια κατάρτισης διδασκόντων την ελληνική ως ξένη/ δεύτερη γλώσσα,  επικοινωνήστε με το ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ: www.hcc.edu.gr
 
Για τη φόρμα εγγραφής πατήστε εδώ.
 
Συντονίστρια Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων:  Βάσια Κόσσυβα, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. , τηλέφωνο: (+30) 210 5238149 (10:00-17:00)